İdefix.com

10 Temmuz 2009 Cuma

Müzik Bölümü - Ders İçerikleri


Çalgı sınıfları:
Çalgı Sınıfları, eğitimcilerimizin adına açılan sınıflardan oluşmaktadır. 2009-2010 öğretim yılında aşağıdaki 4 sınıf açılacak. Sonraki yıllarda yeni ve farklı çalgı sınıflarımız olacak. Tüm çalgı sınıflarının temelde ortak bir metodolojiyle hareket etmeleri öngörülmekle birlikte, inisiyatif, ağırlıklı olarak hoca – öğrenci ilişkisindedir. Öğrenci, seçeceği çalgı ile birlikte bu çalgıyı hangi eğitimciyle çalışacağını bilmektedir ve bu bilgiye dayalı tercihin akademi çalgı sınıflarında oluşturulmak istenen “usta – çırak” ilişkisine baştan katkı sağlayacağı varsayılmıştır. Ayşe Tütüncü Piyano Sınıfı’na 3, Erdal Erzincan Bağlama Sınıfı’na 6, Neşet Ruacan Gitar Sınıfı’na 6, Erkan Oğur Perdesiz Gitar Sınıfı’na “dört” öğrenci alınacaktır. Ayrıca Oğuz Büyükberber ile 6 kişilik bir Doğaçlama Sınıfı açılacaktır. Çeşitli çalgıların bir arada hem ortak disiplin etrafında hareket edebilmelerine hem de çalgıların kendilerini tek tek ifade edebilmelerine olanak veren, müziği içselleştirmenin en dolaysız yollarından biri olan “doğaçlama” yeteneğini geliştirmeyi amaçlayan bu bölüme, çalgılarında belli ölçülerde yol almış öğrenciler kabul edilecektir.

Ses sınıfları:
Ses Sınıfları için öngörülen yapı, çalgı sınıflarımızdaki ile örtüşmektedir. Şebnem Ünal ve Ufuk Karakoç Ses Sınıfları’nda, temel çalışmalardaki ve programdaki ortaklığın yanı sıra, hoca – öğrenci ilişkisinin belirleyiciliği esastır. Her iki sınıfa da “dört” öğrenci alınacaktır.

Müziksel İşitme/Okuma/Yazma 1:
Müziksel duyuş, nota okuma, nota çözümleme, kuramsal açılımlar, müzik literatüründe yerleşiklik kazanmış terimler, türler, ritimler, dikte gibi alanlarda pratik ve uygulamalı eğitimi içerir. Tüm bu alanların olanaklarını inceler.

Sosyo-Kültürel bağlamda Müzik Tarihi 1 “İlk kaynaklar, ikonografi, dini metinler, ortaçağ, rönesans “:

Müziğin gelişimini, sosyal, ekonomik ve siyasal tarih ve diğer sanat disiplinleriyle birlikte ele alır; müziği kültürel oluşumların gelişim süreci bağlamında ele alır ve inceler. Müzik biçim ve türlerinin tarihi gelişimlerini ve birbiriyle olan etkileşimlerini konu eder.

Dünya Müzik Kültürleri:

Dünyanın farklı yörelerindeki müzik kültürlerini araştırır, bunları karşılaştırmalı bir yaklaşımla inceler. Müzik ve kültür ilişkisinin yaşayan örneklerini, farklı coğrafyalar üzerinden analiz eder.

Seminer / Müzik ve Kültür

Kültür kavramından yola çıkarak, müzik – kültür ilişkisini her açıdan inceler. Bu ilişkinin, toplum içindeki örneklerini hem saha, hem de masa başı çalışmalarıyla araştırır. Bu inceleme ve araştırmalara bağlı olarak, her öğrencinin dönem sonunda kendi araştırmasını sunabileceği birer seminer konusu üzerinde toplu olarak çalışmayı öngörür.

Müziksel İşitme/Okuma/Yazma 2:

Müziksel duyuş, nota okuma, nota çözümleme, kuramsal açılımlar, müzik literatüründe yerleşiklik kazanmış terimler, türler, ritimler, dikte gibi alanlarda pratik ve uygulamalı eğitimi içerir. Tüm bu alanların olanaklarını inceler.

Sosyo-Kültürel bağlamda Müzik Tarihi 2 ” barok, klasik”
Müziğin gelişimini, sosyal, ekonomik ve siyasal tarih ve diğer sanat disiplinleriyle birlikte ele alır, müziği kültür tarihiyle paralel olarak inceler. Müzik biçim ve türlerinin tarihi gelişimlerini ve birbiriyle olan etkileşimlerini ele alır.

Müzik Türleri ve Biçimleri:
Müzik tür ve biçimlerini tanıyarak, bu türler ve biçimlerin tarihi gelişimlerini ve birbiriyle olan etkileşimlerini ele alır. Form analizi ve türleri tanımlayabilme becerilerini geliştirebilmeyi sağlar.

Seminer / Müzik - Metin İlişkisi:

Müzik – edebiyat ilişkisini, dönemler ve yapıtlar özelinde inceler. Edebî metinleri ve müzikle olan ilişkisini, seçilen yapıtlar üzerinden ele almak ve edebiyat-müzik ve edebi metin-müzik ilişkisini inceleyerek örnekler. Bu inceleme ve araştırmalara bağlı olarak, her öğrencinin dönem sonunda kendi araştırmasını sunabileceği birer seminer konusu üzerinde toplu olarak çalışmayı öngörür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder